09-01-2015

Lange weg

Tussen lange theaterdagen door volg ik het nieuws over Parijs.
Tijdens het werk gaat dat niet echt, daar kwamen wel oude bekenden met goede zin en een bus vol zooi mijn vrije dag om zeep helpen. (maar je had toch helemaal geen vrije dag, je stond toch gewoon ingepland? Ja oke, als je het zo stelt) De voorstelling ging niet echt over het vrije woord, de tekst was, hoewel zeer meertalig, erg beperkt in omvang. Ze aten wel veel en met smaak.

Tussendoor las en luisterde ik naar diverse commentaren. Ik vond Prem's boosheid en verontwaardiging in DWDD erg herkenbaar en terecht. Zijn vergelijking met een aanslag plegen op een kerk/moskee/synagoge of die op een redactie van een kritisch blad ook terecht. Terwijl ik helemaal niet meer in demonstreren op straat geloof, vind ik het toch fijn om te zien dat zo veel mensen samen komen, om te laten zien dat dit niet kan. Nooit.


We hebben nog een lange weg te gaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten