28-09-2014

"Buiten"

Geruchten bereikten ons over mooi weer. Aanhoudende verhalen van mensen met zonnebrillen en zomerse kleding. "Buiten" zou het warm en fijn zijn. "Buiten" was het zonnig.
We keken elkaar aan in onbegrip. Als wij in dat zogenaamde "Buiten" kwamen was het donker en mistig. Soms regende het ook. Daar reed je door heen, je parkeerde en ging weer het theater in. Om weer er uit te gaan als het weer (of nog steeds) donker was. De afgelopen dagen bleef de geruchtenstroom aanhouden. Omdat de voorstelling vandaag 's middags was, mochten we al weer bijtijds eruit. En inderdaad, de verhalen klopten. Ik miste zelfs iets wat iedereen om me heen wel had, een zonnebril tegen het felle licht. De hele dag hielp ik mezelf vooruit met een zaklampje om iets te kunnen zien, hier bleek het omgekeerd. Om maar meteen de proef op de som te nemen reed ik de stad uit om te ervaren hoe dat was. Verbazend rustig. 
Geen decor, geen vrachtwagens, geen dansers. 
Heerlijk. Dat moest ik maar eens vaker doen.


Voor de voorstelling liep de belichter even door zijn standen heen, deze vond ik wel mooi


"Buiten" bleek ook best aardig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten