22-09-2014

Maandagochtend

Druk. Overal vol. Maandagochtend en de trein is afgeladen. Tegen het eind van de trein is er plek. Wel meteen het ergste soort. Het soort coupe waar het zonder hoofdtelefoontje geen doen is. Links achter een club bakvissen, alle attributen bij de hand, telefoons, zakken snoep en puisten. Links voor een stel vrouwen die er uit zien alsof ze samen gezellig naar de Huishoudbeurs gaan, of naar de Libellezomerdagen. Erg Limburgs en duidelijk opgewonden dat ze hun dorp uit zijn. Naast me besluit een pisvlek zijn familiebus deodorant leeg te spuiten in zijn shirt. Zo te ruiken ananas/aardbei/stimorol/dooie otter geur. Als niet alle andere coupes vol zaten was ik nu vertrokken. Om de deo extra impact te geven is de verwarming tot absurde temperaturen opgeschroefd.

Gelukkig is er draagbare muziek. De dopjes in mijn oren hebben niet alleen de prettige eigenschap dat anderen niets horen van wat ik luister, maar ook nog eens mij aardig afsluiten van het geluid van de buitenwereld. Dat is in dit geval nog geen eenvoudige taak. Iedereen heeft blijkbaar een heel spannend weekend gehad en moet daar luid en uitgebreid verslag van doen. De mensen om hen heen doen op hun beurt net alsof er iets zinnigs of interessants gezegd wordt. 
Best knap van ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten