08-09-2014

Bankje

Een zekere gewenning treedt er wel op.
Ik kom aan, klap een statiefje open, 
schroef er een flitser op, veulen komt aan lopen, 
ruikt en gooit het statief om. 
Ik raap het op, verzet het, 
probeer een foto te maken, 
verzet het omdat een ander veulen ook interesse heeft, 
probeer een foto te maken.

Vandaag werd ik door drie mannen op een bankje gade geslagen. Een van hen was de overbuurman van de paarden en had genoeg tekst. Het type man wat alles weet en ook alles gaat vertellen. Binnen enkele minuten zaten er twee kennissen naast hem. Sigaartje erbij. Het werd mij te gezellig en ik kwam voor de paarden, niet om te ouwehoeren. Van een afstand kreeg ik alsnog tips waar ik moest kijken. "Daar rechts achter, die gaat er zo weer bovenop, daar moet je heen!" Dat is toch weer anders, fotograferen met drie regisseurs op afstand. De paarden liepen gelukkig richting Waal, en ik wandelde mee, net buiten gehoorsafstand van het bankje.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten