21-11-2012

Fax


Om de BTW aangifte te controleren opende ik mijn internet-bankieren scherm.
Of dat wilde ik. 'Onjuist wachtwoord of gebruikersnaam'. Dat lijkt me sterk.
Is al ruim een half jaar hetzelfde. Ok, nog een poging, misschien een toets verkeerd geraakt.
Nee, mis. U heeft nog één kans. Briefje met de juiste data opgesnord, secuur toets voor toets, 
(en nee Capslock stond niet aan want al jaren geleden uit mijn toetsenbord gewipt. Nooit handig , maar toch vervelend.) En ook deze keer niet de juiste codes. Kak.

Ah, een 'help'-button. Klantenservice-nummer met de mededeling dat door dit nummer te bellen je niet na elf werkdagen, maar al na vijf nieuwe codes op mag gaan halen bij de bank. Je hoeft alleen je bankpas, adresgegevens, KVK-inschrijvingsnummer, geboortedatum, laatste afschrift en BTW nummer bij de hand te hebben. Kijk da's service! Door het telefonische doolhof genavigeerd en een mens aan de lijn gekregen. Die gaat eens uitgebreid alle data doornemen. “En wat is de vervaldatum van uw bankpas meneer?”

“Dan hebben we nu alles gecontroleerd, en zal ik nieuwe codes opsturen.”
-U kunt ze mij ook gewoon zeggen, dat scheelt een week, antwoordde ik.
“Nee dat gaat natuurlijk niet zo, meneer.”
-Oh?
“U kunt wel uw geblokkeerde data deblokkeren door even een fax te sturen.”
-Uh sorry?
“U kunt wel uw geblokkeerde data deblokkeren door even een fax te sturen.”
-Dan verstond ik het goed. Ik neem aan dat dat ook op een andere manier dan met een fax kan?
“Nee hoor meneer, dat kan alleen per fax.”
-Maar hier is het al 2012, zal ik gewoon een handgeschreven briefje scannen en dát mailen?
“Nee meneer, het kan alleen per fax.”
-Maar ik heb geen vaste lijn, en natuurlijk geen faxmachine, hoe doe ik dat dan?
“Dan kunt u naar het ING hoofdkantoor in uw gemeente gaan, en daar kunt u gratis van de fax gebruik maken.”
-Wat een geweldige service! Jammer dat het net zes uur geweest is. En het dus niet kan. Dat kan toch vast ook zonder fax?
“Nee meneer”
-Dan zijn we uitgepraat, en wacht ik wel een week tot ik weer bij mijn geld kan.
“Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?”
-Ja, en ik denk dat ik u niet hoef te vertellen waarmee, goedendag.
“Goedendag meneer.”

Zo maar eens op de site van de ASN gaan kijken

1 opmerking:

  1. Ooit gedacht aan 'schoonmmaken' van je toetsenbord...? '-)

    BeantwoordenVerwijderen