29-09-2017

Expo

Stel nou, stel dat we het gebruiken van een mobiele telefoon in het verkeer niet verbieden. Gewoon niks van zeggen. Máár, dat als er weer iemand fietsend en Whatsappend op zijn of haar muil gaat, we hem/haar ook gewoon laten liggen. Gewoon negeren. Geen 112, geen gedoe. Een beetje wat net daarvoor andersom ook gebeurde. Zal het dan beter worden? 

Als je een trekhaak, een goed humeur en tijd genoeg hebt is het ook leuk om wachtend voor een stoplicht je rem ingetrapt te houden. Dikke kans dat de chauffeur achter je, zodra zijn/haar auto stil staat, meteen naar beneden kijkt. Blijkbaar hebben ze een interessante schoot of vloermat. Iedere zoveel seconden kijken ze even op om zien of ze al weer mogen gassen. Als je precies dán je rem los laat is de kans vrij groot dat ze automatisch gas geven en hun radiator om je trekhaak heen vouwen. Ik zei al, je moet een goed humeur en tijd genoeg hebben.

-

Vandaag hoefde ik gelukkig weinig in het verkeer, maar mocht ik mijn expositie van komende zondag opbouwen. Dan exposeer ik vijf foto's in een kamer van een dagopvang voor ouderen. In het kader van Het Festival Der Kunsten speel ik die dag de rol van kunstenaar. Tijdens het bouwen was er al genoeg interesse van de bejaarden die daar hun dag door brengen. Hun meningen waren zeer divers. Sommige duidelijk: "Dees is mooi, die nie, die is te donker, da vinnik niks". Anderen waren minder helder: "Vrmmstmm, ajjedanmeehak, ofniedannseekertoch?" -Natuurlijk meneer.
Dementie en een spraakgebrek zijn niet iets om mee te lachen.
Zeggen ze.


Zondag ligt hopelijk de gemiddelde leeftijd van de bezoekers iets lager en vallen er ook minder mensen in slaap midden in de expositieruimte.

Als je ook wil komen, je kan me vinden links naast het Bakkerscafe Brood op de Plank in Bottendaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten