16-11-2015

Rob

Een klein artikeltje in de krant vandaag maakte melding van het overlijden van Rob Van Reijn. Meteen kwamen herinneringen omhoog aan mijn eerste klus in Doornroosje als belichter. In 1994 kwam hij samen met Clous van Mechelen om een tamelijk treurige revue te brengen. Doorgaans waren er concerten in Roosje, maar in die tijd stond er onder het kopje 'multi-media', ook wel eens heel wat anders op het podium. Zij tourden in theaters waar ze andere technische voorzieningen hadden dan wij konden bieden. Met het nodige geïmproviseer van beide kanten haalden we de eindstreep. Toen alles weer in het busje zat kregen mijn collega en ik allebei een briefje van vijfentwintig in de hand gedrukt. Huh? "Ja jongens, jullie hebben er ook de hele dag voor gewerkt, dat kan dan misschien wel vrijwillig zijn, maar dat betekent niet dat je er niets aan over hoeft te houden". 
Fijne mannen met een serie goeie verhalen.

Tijdens het schrijven van dit blog checkte ik net de datum en kom er achter dat de mimespeler die avond niet Rob van Reijn was, maar Rob van Houten. Die overleed vijf jaar geleden al. Volgens mij herinnerde ik me toen ook die avond in Roosje. Benieuwd wie er over vijf jaar in de krant staat en mijn herinnering aan die revue weer wakker schudt.


Die vijfentwintig gulden fooi bleek achteraf
 voor mij trouwens meteen de eerste en de laatste te zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten