07-02-2016

Adelaarsogen

Dus jullie spelen verstoppertje?
En ik ben hem?
Okay, let the games commence!
wat dachten ze, dat ze zomaar onzichtbaar waren?
Dat ik het er bij zou laten en andere dieren lastig zou gaan vallen op regelmatige basis?
Mooi niet!

Mijn jarenlange training als spoorzoeker en bushmaster kwam vandaag goed van pas.
Terwijl in de stad een handvol dwazen carnaval imiteerden, 
speurde ik in de polder de horizon af.
Het kostte wat tijd, maar mijn adelaarsogen prikten door het struikgewas.
Een minimale beweging in een schaduw was voldoende.
Te pakken!


Dus ik bagger door de modder om bij ze te komen, 
kijken ze niet op of om. 
Helemaal niet verbaasd dat ik het 'verstoppertje' gewonnen had.


Nee, gewoon eerst de kat uit de boom kijken,


om dan snel een knuffel te komen halen. 
Daar, ja daar en daar ook, jaa daar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten