11-02-2016

Achter het hek

Het had wat voeten in aarde, maar vandaag stond ik in de dierentuin foto's te maken. Aan de andere kant van het hek. Het weer speelde ook mee. Na dagen natte kledder en storm, was er nu de hele ochtend zon. Met de chef dierenverzorging op pad. Tussen de foto's door leerde ik het een en ander over de dieren.


Giraffen blijken heel nieuwsgierig en vinden het niet erg om geaaid te worden.
(Ik wil er een voor thuis, prachtige dieren met hun ogen zo groot als tennisballen)


Kamelen worden chagrijnig als ze geil zijn en niet mogen. En ze blijken enorme snijtanden te hebben. Bij ruzie bijten ze elkaar in de knie zodat de ander onderuit gaat, om vervolgens zichzelf op de ander te laten vallen. 700 Kilo chagrijn op je krijgen als je al een zere knie hebt, lijkt me geen lolletje.


Zebra's zijn schichtige schijterds. 
(Een verse drol lag prachtig in het lage zonlicht te dampen)
Uiteindelijk kwam de dapperste toch even een kijkje nemen.

Morgen weer. 
Ben benieuwd of de zeeleeuwen hun trucje ook voor mij willen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten