05-06-2015

Onthouden

Omdat we zelf al genoeg moeten onthouden, pincode, verjaardag, had ik nou wel of geen suiker in mijn koffie, is dat mijn fiets/kind/bier, zijn er bedrijven die ons helpen.
Sommige gevraagd, zoals Lastpass, die alle wachtwoorden voor je onthoudt, andere ongevraagd zoals Google die veel meer over je vastleggen. Niet alleen wat je wanneer op internet bezocht, maar als je een Android telefoon hebt ook waar je geweest bent. Zelfs als je GPS altjid uit staat. Nou ja bijna dan. Volgens het overzicht wat ik opzocht over waar ik een jaar geleden was, bleek ik niet alleen op Terschelling geweest te zijn, maar die week ook twee keer op Vlieland.


Dat was me toch even ontschoten. Misschien waren ze even van slag. Misschien moet ik eens wat minder gaan drinken. Het aardige bij Google is dat je aan kan geven, wat je wil kunnen zien, van wat ze van je weten. Als je je hele browsergeschiedenis wil terugkijken, dan kan dat. Als je dat niet wil, dan kan je dat zelf niet. Zo ook voor locaties, welke apparaten je gebruikt en welke apps en sites. Al wil je niks terugzien, zijn ze nog steeds zo vriendelijk alles te bewaren. Voor als je er toch nog eens om vraagt. Of om later voor goed geld te verkopen.



En omdat een extrabelegen zonder foto's niet compleet is, 
mag die geit die ik toen op Terschelling trof er nog een keer op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten