18-06-2015

Geploft

Tijdens het ontbijt viel het op dat de achterband van mijn fiets zijn beste tijd gehad had. Niet een beetje versleten, maar klaar om te ploffen. De binnenband puilde bijna uit de buitenband. Met alle tochten naar voorstellingen is het wel zo handig om er van uit te kunnen gaan dat mijn fiets doet wat ie moet doen. Dus naar de fietsenverhuur waar ik jaren lang fietsen haalde. Ze hebben nu een samenwerking met een verhuur uit West, daar moest ik ook zijn voor reparatie. Dus fiets weer in de auto gewurgd. Dat past niet echt in mijn bescheiden bolide, maar met voldoende wilskracht kan het wel. In West had de dienstdoende fietsenmaker er eigenlijk geen trek in, maar omdat zijn collega had gezegd dat het kon, deed ie het toch. Aan het einde van de dag weer die kant op, fiets weer in de bak geprakt. 's avonds op en neer naar de voorstelling met de geruststellende wetenschap dat ie er weer tegen kon.



Het ontbijt de dag er na werd verstoord door een luide knal. Zeg maar gerust een ontploffing.n Mijn nieuwe band was blijkbaar nogal stevig opgepompt en de hitte van de zon had de rest gedaan. Met een klap was ook de buitenband van de velg geblazen. Dus.
Het was in ieder geval niet onderweg naar een voorstelling, maar evengoed knap onhandig.
Dus fiets weer in de auto, naar de verhuur, "Nee, dan moet je in West zijn", naar West, "Oh, ja dat fiks ik wel. In tien minuten ben ik klaar". Tien minuten? Ja, mijn collega's zijn meer ervaren, die doen het in drie. Ja ja. Na een klein half uur wasik terug van de boodschappen en hij net klaar. Mooi. Samen de fiets weer achterin gepropt en sindsdien rijd ik weer soepel.

Om me heen begint het behoorlijk druk te worden. Wende Snijders speelt hier over een kwartier. Die trekt een hoop volk. Met een beetje mazzel blijft het droog tijdens de show. Vandaag was wat dat betreft heerlijk, met een beetje mazzel blijft dat zo.


Behalve een mooie voorstelling over een vergaan schip, 
zagen we ook een ding van De Waterlanders. Een club die iedere keer weer weet te verbazen met mooi uitgevoerde projecten.
Nu onder andere een  gedekte tafel  met enthousiaste stemmen 
onder een prachtige wolkenlucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten