25-11-2013

Pap

Soms zit het mee. Vandaag was zo'n dag. Geen gedoe, zelfs mijn gebit werkte na de behandeling van gister goed mee. Die Anarchistische Abentunterhaltung (DAAU) was op bezoek. Een sympathieke club Vlamingen. In een vorig leven deed ik als belichter een tourtje met Moondog Jr., het latere Zita Swoon, en zij, DAAU, waren destijds het vaste voorprogramma. Een soort van oude bekenden dus. 

Op Vlieland zag ik ze een paar maanden geleden spelen en was onder de indruk.
Vandaag vertelden ze dat dat voor hen een moeilijke show was, want voor de eerste keer met de nieuwe drummer. Ondertussen waren ze beter ingespeeld en dat was te horen.
Met hun ongebruikelijke bezetting van klarinet, trekzak, bas en drums maken ze muziek die niet meer een hokje past. De drummer wist overigens als droge Vlaming de aankondigingen eenvoudig te houden. "We speelden net onze eerste twee nummers, het volgende zal het derde worden".

Gelukkig hadden ze een goede en vriendelijke geluidstechnicus mee en geen belichter.
Ik mocht mijn gang gaan. Lekker. En spannend. Want met lange complexe nummers die zich niet volgens de standaard popstructuren ontwikkelen, is het nogal eens gokken of het nummer bijna af is, (en ik de fade out vast begin) of dat we pas net op stoom komen (en ik maar eens een ander kleurtje tegenlicht er in schuif). Een hobby die ik te weinig uitoefen, mooi licht maken bij fijne bandjes. Misschien moet ik daar maar eens meer werk van maken.

Een fijne dag met leuk volk en goeie muziek, zo lust ik er wel pap van.


En foto's maken en belichten tegelijkertijd, dat lukt nog niet.
Vandaar een foto van een leeg-geoogst maisveld 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten