11-02-2013

Piep!

D'r zit iets klem.
Iets kan niet weg.
Moet ik nou op zoek?
Klinkt heel dicht bij.
In mijn halfslaap kwam ik er vanochtend niet achter.
Piep!
Alsof er een merel vast zat onder mijn bed.
Maar geen gekerm, alleen een korte harde piep.
Of een hond die niet weg kan?
En dan minuten niks. Hé de wekker. 
Was dat net ook de wekker?
Nee, dat was hoger en harder.
Droomflarden van een beest dat vast zit in mijn kamer.
Iets met een nest en scherpe snavel.
Of harig en zielig.
Piep!
Opnieuw de wekker, opstaan.
Weer die piep, nou moet ik wel kijken, 
geen dekbed meer om me onder te verstoppen.
Geen idee, niks onder bed, of ernaast. 
Eerst douchen.
Piep!
Terwijl ik onder de douche sta realiseer ik me, 
dat als de batterij van de rookmelder bijna op is, 
de rookmelder gaat piepen.
Gelukkig maar.
Piep

Geen opmerkingen:

Een reactie posten