17-02-2013

Geslonken pockets

En daar lag ik weer. Vol tegenzin pijn te lijden voor het goede doel.
Weer mocht ie met scherp gereedschap in mijn mond aan de gang.
Weer stond Sublime FM z'n bloedeloze funk uit te kwijlen. 
Nog knap dat zo'n radio daar geen kortsluiting van gaat maken. 
Weer de tekst: “Ik ben bijna klaar, nog even volhouden”.
Gelukkig had de mondhygiënist deze keer ook goed nieuws. Veel sneller dan normaal bleken mijn pockets te slinken. Hij was er verbaasd over. En dat zei hij ook verschillende keren. Ik reageerde niet. Ik zei dat dat was, omdat ik daar te cool voor was, maar het had ook te maken met de scherpe stukken metaal die op dat moment onder mijn tandvlees schraapten.

Wie wel opnieuw de coolste was, was Samuel L. Jackson vorige week bij de uitreiking van de Bafta's. Hij mocht de prijs voor beste film aankondigen. Komt op, gaat achter de microfoon staan, twijfelt even en zegt, uiteraard in het Engels: ”Kan ik dat zeggen, natuurlijk kan ik dat zeggen, want ik ben Samuel L. Jackson”.
Als je zó arrogant kan zijn, en je verliest niets van je cool, dan ben je dus cool. Op Fonzie-achtige hoogten. En ik lag maar te krampen, vooral niet bewegen, uit angst dat er iets uit zou schieten. Een boor, schraper of mijn part het afzuigslangetje. Helaas ben ik geen Mr. Jackson,
die is gewoon te cool om pijn te lijden, of om überhaupt naar de mondhygiënist te gaan.

De radio, met kwijfafvoer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten