26-02-2013

Fredheads

It's easier to find a new audience than a new joke, was zijn reactie op iemand riep dat ie de mop al kende. Natuurlijk ken je die mop al, moet je maar niet wéér komen kijken. Fred Eaglesmith was zijn jaarlijkse rondje door Nederland aan het doen en sloot af in Tilburg. En iedereen was gewoon present. Alle Fredheads stonden in de zaal. Ze hadden, zoals het hoort, alle 5 shows gezien, en waren nog wat brak van het feestje na afloop van de show de avond ervoor, in Spijkerboor. Spijkerboor, waar jaarlijks meer mensen naar Fred komen kijken dan er inwoners zijn. Voor mij was het de eerste in een jaar en was opnieuw blij dat ik gegaan was. Bijna twee uur mooie liedjes en melige humor. 

Veel reisverhalen deze keer. Wat wil je, als je sinds 1996 niet meer dan drie weken achter elkaar thuis geweest bent. Altijd spelen, altijd touren, 250 shows per jaar. Of in zijn eigen woorden: “It takes a very special woman to be with a guy like me, or a lot of average ones”. Gelukkig was het een stil publiek en kregen we vooral kleine liedjes en weinig rock ´n roll. Wel de vraag of er echt niemand morgenvroeg moest gaan werken? Nee dus. (Ik wel) Maar ja, Fredheads die nemen een week vakantie als ie in Nederland is, en reizen mee, een week in hotels en logeren bij elkaar om er iedere keer bij te zijn.
Ook voor mij was dit al snel de 20ste Fred show die ik zag, en volgend jaar, dan ga ik gewoon weer.


 Fred, met hoed

Geen opmerkingen:

Een reactie posten