01-09-2012

Kaaijwerk

Vanmiddag naar de opening van Cultureel Terras De Kaaij, onder de Waalbrug.
Om 5 uur zou Andre Manuel aftrappen. Op Oerol een prachtige voorstelling van hem samen met Geert Houtekiet gezien, die wilde ik wel weer eens horen. Iets over 5 parkeerde ik mijn fiets, kwam een oud-collega tegen en liepen samen naar beneden om te constateren dat het niet verschrikkelijk druk was. En dat meneer Manuel nog niet bezig was. Op het podium stond al wel een microfoonstandaard, en een stel lampen die nog aangesloten moesten worden. Waarschijnlijk duurt het nog even, was de veilige voorlopige conclusie. Biertje dan maar? Helaas was de bar ook nog niet operationeel, net als de pizza bakkers. Ok, gaan we wel op de Waalkade wel iets drinken. 
Na een half uur weer terug richting brug, en op een verder uitgestorven Waalkade komt Andre Manuel aangelopen. 
Uhh?
-Andre, wanneer ga je spelen? 
“Weet niet precies, degene die na mij zou, is nou bezig.” 
-Lekker geregeld
“Ach ja, 'tis Nijmegen he, ik ga ergens maar een broodje eten.”
-Smakelijk!
Wij terug naar beneden, waar iemand met gitaar op het podium staat en voor vijf man publiek zijn liedjes zingt. Nog eentje gedronken onder de brug en op het ministrandje gestaan, wat er door de lage waterstand is. Tijd om weer eens naar huis te gaan, hier gaat het vandaag niet meer gebeuren.
Mooi uitzicht, zware lucht. Dat wel.


1 opmerking: