15-02-2017

Lente in de modder

Om het te controleren keek ik nog eens in mijn agenda. 
Ja. 
Inderdaad.
Afgelopen zondag, drie dagen geleden stond ik met trui en jas aan, met muts en capuchon op tot mijn enkels in de sneeuw. Vandaag stond ik in een t shirt in de zon te fotograferen. Op een beetje beschutte plek bij de zwijnen was mijn trui echt te warm.

Het journaal had er ook een item over. Het was 17 graden. Nee, heeft niks met opwarming van de aarde te maken, gewoon een statistische uitschieter. Maar ik vond het heerlijk, in een Brabantse dierentuin op een schooldag.

De zwijnen hadden hun eigen feestje, tot hun enkels in de modder lekker aan het rotzooien.
Papa ging in de zon liggen en de kleintjes spetterden elkaar onder. Het geluid van een heel team zwijnen, tevreden soppend in de blubber kende ik nog niet, maar was wel het Dolby Stereo moment van de dag.
Even was het lente.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten