09-08-2016

Sensatiezucht

Tijdens mijn avondwandeling liep ik een straat in waar een mini-file stond. 8 auto's wachtten op twee politiebusjes. Een aantal fietsers hing al rond de busjes. Op honderd meter afstand zie ik vier agenten uitstappen, een paar passen lopen en wegduiken achter de deur van de bus en achter een auto. Er klonk een schot. Voor mij de cue om om te draaien en een andere route te lopen. Voor anderen de cue om eens dichterbij te gaan kijken wat er precies aan de hand was. Ik loop de hoek om een andere straat in en hoor weer een schot. 

Ondertussen vroeg ik me af wat die fietsers en andere omstanders bezielt om er juist op af te gaan. Sensatiezucht, dappere nieuwsgierigheid of de behoefte om een Youtube-videootje te maken? Tegelijkertijd vroeg ik me af wat ze missen. Gezond verstand, zin in het leven of realiteitszin? Volgens mij snap ik steeds minder van veel mensen.


Gelukkig hadden we de foto's nog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten