30-01-2013

16:9

Nog even een printje maken en dan mijn tas pakken.
Computer aan, beeldscherm floept aan en meteen weer uit.
Uh? Meteen weer uit? knopje aan en uit, kabeltje rammelen, andere kabeltje rammelen.
OK, andere aansluiting uitproberen, andere kabel uitproberen. Grrr. Die is stuk. 
Net een nieuwe pc vanwege die stroomstoring, begeeft de monitor het.
Zet ik wel een muziekje op, oh nee, geen beeld, en zonder beeld geen geluid.

's Avonds weer thuis maar eens uitzoeken wat ik dan voor monitor wil, 
de prijzen lopen net als de kwaliteit nogal uiteen. Ooit raadde een verkoper mij een goede en dure monitor aan met de tekst: "Tja allemaal leuk die onderdelen in een computer, daar zie je niks van, maar je zit altijd naar dat scherm te kijken, dan kan je maar beter een goeie hebben." Geen speld tussen te krijgen.

Tot nu toe had ik altijd een hoogbeeld monitor (4:3), maar die zijn uitgestorven.
De keus is nu laagbeeld, of heel erg laagbeeld. 
Dus als compromis heb ik nu een scherm wat net zo hoog is als mijn oude, maar wel de helft breder.
Mijn ogen zijn nog niet gewend aan het panorama voor me, maar dat komt vast wel goed.

En brede foto's passen ineens helemaal in beeld 

2 opmerkingen:

  1. welcome to the club, 4:3 was ook wel heel erg 2001. Wat is het geworden, een Samsung?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je,
      Het is er weer een van het merk dat ik niet uit kan spreken: IIyama. Of klinkt het een beetje als Speedy Gonzales? Ieiejamma!

      Verwijderen