20-10-2017

ASIWYFA

De frequentie van dit blog is nog onregelmatiger dan anders. Dat komt omdat ik iets meer werk dan anders. Verschillende klussen boden zich tegelijkertijd aan en ik ben nu een beetje met mijn tijd aan het goochelen om alles te laten passen. Het schrijven schiet er dan wat bij in. Soms omdat er weinig van na te vertellen is, soms omdat ik helemaal niets meer wil tegen de tijd dat ik de voordeur achter me dicht trek. 

Maar dan ga ik tussendoor nog wel af en toe bandjes kijken. Want da's leuk. Zeker leuke bandjes. Vandaag waren er twee van dat soort. And so I watch you from afar kwam weer langs. Een bandje uit Belfast wat regelmatig naar Nijmegen komt. Iedere keer lijken ze weer iets strakker te zijn dan de keer ervoor. Hard, scherp, instrumentaal en met heel veel energie gaan ze er tegen aan. Fijne mannen, fijne muziek. Luister maar (Hier)

Als voorprogramma hadden ze It It Anita meegenomen. Sympathieke jongens uit Luik. Goeie bak herrie en zichtbaar lol in wat ze doen. Tijdens het laatste nummer springt de gitarist de zaal in en biedt zijn gitaar aan een Aziatisch meisje aan. Ze kijkt wat beduusd maar hangt de gitaar wel om. Hij laat zien welke akkoorden ze moet spelen. Ondertussen ragt de band op het podium gestaag door. Twee akkoorden, mid tempo beuken. Al snel heeft ze het te pakken en in no-time staat ze wijdbeens achterover geleund de twee akkoorden te spelen. De drummer begint ondertussen zijn kit uit elkaar te halen en de gitarist pakt de trommels aan en bouwt het setje op midden in de zaal. verschillende bezoekers zien het lijk al drijven en zorgen dat ze wat verder weg gaan staan. Die willen niet uitgenodigd worden om te gaan drummen. Dat werden ze ook niet. De drummer rent de zaal in en gaat zitten timmeren. Om na een minuut zijn setje nog eens vijf meter naar de bar te verplaatsen en daar de rest van het nummer te spelen. Fijn en onverwacht einde van een goed voorprogramma. Voor het na afloop gezellig kon worden zat ik al op de fiets. Morgen weer vroeg dag. Dan mag ik het trucje met de dimmerkasten en kabelspaghetti nog eens doen in Den Bosch. En had ik nu nog tijd voor dit blogje.


Het voorprogramma op de vloer in de zaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten