24-08-2017

Ja toch, niet dan?

Gisteren in de kerk, vandaag op een cruise. Zal ik mijn 65+ pas maar vast aanvragen?
Allebei vond ik leuk. Gister mooie muziek, vandaag mooi uitzicht. de cruise ging door het Rotterdamse havengebied. Grote boten, nog grotere boten, werven, silo's, veel groot, grof spul. Spul waar heel veel mensen iedere dag hun werk doen. Van heel veel heb ik geen idee wat ze doen, maar blijkbaar loont het. Op een werf zagen we een hijskraan onbeschoft grote ouwe kabels verplaatsen. van een afstand leken ze een doorsnee van een halve meter te hebben. Ja kan maar ergens een handel in beginnen. De ene heeft dierenportretten, de ander ouwe dikke kabels. Benieuwd wanneer de havenarbeiders op mijn werkplek rond komen kijken.

Vers uit de trein gestapt stonden we ons te vergapen aan Rotterdam Centraal. Na de verbouwing is dat een indrukwekkend gebouw geworden. Terwijl we daar stonden sprak een oudere man met een onversneden Rotterdams accent ons aan. Of wij wisten wie dat moois ontworpen had? Nou, dat kon hij wel vertellen. Net als wie het vorige station ontworpen had. En het naastgelegen Groot Handelsgebouw. En de NN toren. En de brug over de Maas. We hoefden maar af en toe te knikken en "Oh ja joh?" te zeggen en hij ging door. "Weet u wat ook heel interessant is an dat gebouw, nou dat zit zo, luistert..." En daar ging ie weer. Zeker een half uur hield ie zijn spreekbeurt. Hij sloot af met: "Ik ben 72 jaar geleden geboren in Rotterdam en ik hoop dat ik hier ook dood mag gaan. Ze krijgen me hier nog niet weg, nog niet met tien Wildersen". 



Rotterdamserder dan dit krijg je het haast niet


Een hele grote boot, met nog een veel groter gebouw


Een boorplatform aan lager wal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten