07-12-2016

Carnaval

Voor NijmegenCultuurstad ging ik naar het Afrika Museum. Daar is de tentoonstelling "Carnaval Wereldwijd" te zien. Een titel die de lading aardig dekt. Het aangrenzende Groesbeek komt uitgebreid aan bod als carnavalsplek. Gelukkig ook exotischer locaties als BraziliĆ«, VenetiĆ« of New Orleans. Overal was carnavalsmuziek te horen en mijn voorkeur ligt dan duidelijk niet bij de Hollandse Hoempa. Een van de nummers die ik hoorde was deze,
het nummer ken ik uit de serie "Treme" waar veel meer van dit soort fijne toeters zitten.

De enige andere bezoekers waren een groepje vrouwen uit de pensioengerechtigde leeftijd. Ze stonden te kijken naar een uitstalling van Braziliaanse dameskleding. Ik wilde schrijven bikinis, maar het waren meer textiele hints naar waar een bikini zou kunnen zitten, zo klein.
Een van de bezoekende dames stelde enigszins teleurgesteld vast dat ze daar niet meer in paste, waarop haar buurvrouw antwoordde dat ze daar 50 jaar geleden al niet meer in paste.

Dolle pret, het leek wel carnaval






Geen opmerkingen:

Een reactie posten