03-07-2016

Meevaller

Ik zocht het niet. Al heel lang niet. Goede excuses zijn altijd voorhanden.
En legitiem. Zo kon het gebeuren dat de C-schijf (wat technisch geen schijf is maar een collectie geheugenchips) van mijn PC vol was. Alles boven de 75% wordt afgeraden, deze stond al even tegen de 95% aan te boeren. Wat halfslachtige pogingen om extra ruimte te maken hielpen steeds even, maar ik wist dat het er van moest komen. Mijn PC moest opnieuw worden ingericht. Ik vind dat ongeveer zo leuk als een wortelkanaalbehandeling, maar die doe je ook niet voor je lol. Aan het begin van de week kwamen er serieuze dreigementen. In Photoshop een foto openen ging niet meer: Niet voldoende ruimte. 
Ik was door mijn excuses heen en begon er schoorvoetend aan. Backuppen, lijstje maken, the works.


Bleek het toch, zoals met een goed verdoofde wortelkanaalbehandeling alles mee te vallen.
Ondanks of dankzij een nieuw besturingssysteem ging het er vlot in. Of in ieder geval zonder grote drama's. Zelfs de aangesloten hardware werd niet verstoten. Zat ik daar nou zo tegen op te zien? Liep ik dit nou maanden uit te stellen? De ongevraagde deal waarbij je als gebruiker meer van je gegevens deelt met grote bedrijven, maakt het opnieuw installeren makkelijker. Een tegemoetkoming in je vrijgevigheid.

Een ding ben ik wel kwijt. Command and Conquer Generals, een spel uit de jaren stillekes heeft de tijdreis niet overleefd. De "©2003" in het openingsscherm was natuurlijk een hint. Maar ik vond het nog steeds leuk. Gedachteloos wat rondklikken. Helaas. Moet ik iets anders vinden om gedachteloos op te kunnen klikken. Iemand suggesties?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten