18-06-2014

Honderden modellen in bikini

“Vier minuten? Echt waar? Vier? Dat past nooit!”
Ongeloof overheerscht nogal eens bij nieuwe gasten.
En na vier minuten stopt de douche onverbiddelijk.
En gaat die echt pas vier minuten later weer aan.
Het voordeel is dat douchen gratis is, maar je moet het wel snel doen.
Als je mazzel hebt, of het goed timet, is er geen rij en kan je meteen aan je vier minuten beginnen. Anders mag je wachten op je beurt.

Ik heb me door de tijd heen aangewend om wakker te worden, naar het toilet te gaan, te douchen en dan te ontbijten. Gewoontedier als ik ben, doe ik dat hier ook. Dan kan het dus gebeuren dat ik nog voor de koffie sta te wachten tussen gedeeltelijk ontklede mannen. De aanblik vind ik niet zo interessant, het is vooral de geur. De combinatie van warme natte lucht, shampoo's, zepen en deo's maken het voor mij lastig om de wil om te leven niet te verliezen. Zelf heb ik een eco-bio-deo die naar citroen ruikt en in een glazen flesje met een handpompje zit. Andere mannen hebben indrukwekkend grote spuitbussen die schijnbaar leeg moeten. 

Zware walmen maken ze. Er was een televisiereclame waar een man wat deo op zijn lijf spoot en honderden modellen in bikini op hem af kwamen rennen. Dat moet haast wel fantasie zijn, want uit het belendende dameswashok komt geen enkel model, bikini of niet, 
aangestormd als de spuitbussen tevoorschijn komen.

De bezoeker naast me, tijdens de voorstelling van Andre Manuel vanmiddag, had daar ook geen last van. Die had zich, zo te ruiken, de hele week ook nog niet gedoucht. En in een heet, volgepakt café gaf dat een bijzondere lading aan een verder heel fijne voorstelling.


Zo, net naar de kapper geweest?


Speciaal voor Circus Oerol: De koe zonder kop



Geen opmerkingen:

Een reactie posten