25-01-2014

Bijzonder volk


Ontmoette ik in de tijd dat ik vooral licht voor bandjes deed een hoop bijzonder volk, 
heden ten dage gaat dat ook lekker. 
Zo sprak ik vanmiddag, terwijl ik een microfoontje op zijn colbert klemde, 
een man die em. prof. dr. mr. voor zijn naam had staan.
Bij mij staat er E.W.J. als stille getuige van een katholieke achtergrond. 
Zijn afkortingen suggereren toch wat anders. En dat klopte.
De man was een brok arrogantie, of eruditie, dat haal ik altijd door elkaar.
Hij sprak duidelijk articulerend, zonder enige twijfel, met een luid bassende stem.
Een beetje zoals Ivo Opstelten, maar dan zonder het drankprobleem en de waandenkbeelden.
"Ik heb járen gedoceerd in de grootste collegezalen, daar was een microfoon ook niet nodig hoor jongeman. Nooit problemen gehad met studenten die mij niet verstonden, ik zorgde wel dat ze naar me luisterden!".
Een vermakelijk personage, die tijdens zijn presentatie zijn woorden waar maakte.
Het is weer eens wat anders dan Texaanse drugsgebruikers, 
nerveuze Japanse zangeressen en depressieve Duitse Gothen. 
Maar net zo leuk. 
En da's dan mijn werk. 
Heb ik even mazzel.


ERUDITIE
1) Belezenheid 2) Brede ontwikkeling 3) Brede kennis 4) Geleerdheid 5) Grote kennis 6) Grote algemene kennis 7) Kennis met smaak 8) Kennis met smaak (crypt.) 9) Ontwikkeling 10) Uitgebreide kennis 11) Uitgebreide ontwikkeling 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten