23-12-2013

Vol in het gezicht

Oké, ik weet het. Niet handig. Geen hobby van maken.
25 uur werk tegen 4 en een half uur slaap in twee dagen is niet handig.
Ook niet als het werk leuk is. Gelukkig, niks gebroken.
Een beetje raar wel, in mijn hoofd. What's new?
Tussen betaalde klussen door mocht ik ook foto's maken in Merleyn.
Daar speelden Udarnik en Raketkanon. Lekker vol in het gezicht.
De stukken vlogen er af. 

En vandaag stond ik met een zingende kerstboom in Hoofddorp.
Het winkelcentrum waar ik aan het werk was, trok zoveel bezoekers, 
dat er files ontstonden omdat alle parkeerplekken bezet waren.
Hordes, hordes mensen. 
Bijtend in Hema worst, met een nieuwe tv onder de arm.
(echt waar, echt gezien) Zoveel volk. 
Op zondag om 12.00 in de rij.
Om een winkelcentrum in te mogen?
Hoeft Oma niet bezocht te worden? 

Na het afbreken was er een klein stukje kerstslinger op de grond blijven liggen.
Een meisje van een jaar of vijf stopt, kijkt, bukt, pakt het stukje glimmende slinger.
Kijkt nog eens van heel dicht bij. Roept: "Dit is mooi!", en huppelt weg.


De zanger bekeek het eens rustig 


Gasmaskers stonden klaar


Dit meisje had nog niet door dat die jongen haar kant op kwam


Publiek en band gaven gas


Zo nu en dan wisselden ze van plek

Zo lust ik er wel pap van

Geen opmerkingen:

Een reactie posten