11-12-2013

Het Nummer

Om aan mijn behoefte te voldoen koop ik sinds jaar en dag mijn kaas bij dezelfde winkel. Zoals altijd was mijn gebruikelijke bestelling "Twee stukken extra belegen van ongeveer anderhalf pond, een beetje platte stukken alsjeblieft". Het personeel daar maakt er een sport van om zo precies mogelijk te snijden. Ik heb inderdaad wel eens een stuk van precies 750 gram gekregen. Een hele kunst, zeker omdat kazen van verschillende leeftijden ook een verschillende soortelijk gewicht hebben. 
En dan heb ik het nog niet eens over de gaten of bubbels zoals die in kaas zitten.

Vandaag bleek de dienstdoende winkelbeambte bezeten door Den Duivel.
Niet alleen sneed ze te weinig af, wat een beetje middenstander nooit zou doen, 
ze sneed precies het aantal grammen gelijk aan het nummer van Het Beest.
Toen ik haar daar op attendeerde klonk er een bulderende lach uit haar, met te veel galm.
Het andere personeel trok wit weg op het moment dat haar haar aan de kant gedrukt werd door twee hoorns die uit haar voorhoofd groeiden. MOEHAHAHA.

Geroutineerd stak ik ook mijn vuist met uitgestoken wijsvinger en pink in de lucht, 
we gilden samen het refrein van Iron Maiden's Number of the beast
en wisselden een blik van verstandhouding uit.
Ik rekende af en schudde haar de hand. De sulfurdampen trokken op.
Ik verliet de winkel waar de rest van het personeel nog moest beginnen te begrijpen, 
wat er zojuist gebeurd was.


Torches blazed and 
sacred chants were praised
as they start to cry 
hands held to the sky
In the night 
the fires burning bright
the ritual has begun 
Satan's work is done
6-6-6 the Number of the Beast
Sacrifice is going on tonight


Ja, da's inderdaad geen flauwe kost

Geen opmerkingen:

Een reactie posten