10-12-2013

Verschillende accenten


Heerlijk rustig lag de dierentuin er vanmiddag bij.
Geen rennende schoolklassen, geen groepsuitjes.
Wel verschillende accenten.

Twee meisjes van een jaar of 16 met een wat lijzig Oostelijk accent:
"Kijk, zo'n slang hebben wij toch om onze nek gehad?"
Terwijl ze naar een Netpython van zo'n 40 kilo wijst.
Het lijk mij stug dat iemand zo'n grappenmaker van een meter of zeven,
om de nek van een puber legt. 
"Oh, hier staat dat ie hele geiten en varkens eet, 
dan zullen we die wel niet om de nek gehad hebben."
Inderdaad

Twee oudere stellen met een onversneden Amsterdamse tongval,
zien een paar giraffen wegrennen. 
(Iets wat ik trouwens iedere keer dat ik het zie ongelooflijk vind, 
(rennende giraffen bedoel ik, niet oudere Amsterdamse stellen) 
het is net alsof die dieren in slow-motion bewegen, maar dit terzijde.)
"Kaajk, de patatzaak gaat zeker opon, nouw, rennon manne, voor de mayo op is."

Twee vrouwen, ik vermoed nonnen, maar zonder pinguin-outfit, kijken naar de olifanten.
Met een zachte stem en Brabantse tongval: 
"Die zien der uit alsof ze hun beste tijd wel gehad hebben".
Waarop de ander rustig opmerkt: "Ja, ze lijken inderdaad wel wa op ons ja". 


Olifant met een knoop in haar slurf


Drijfkip voor de flimango's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten