29-12-2013

Doffe pret

Halverwege 'The perfect road trip" van Top Gear ging het scherm op blauw.
Het aloude Blue screen of death. Fijn. Daar zat ik op te wachten.
Met wat bemoedigende woorden en een aai over het scherm,
kreeg ik m'n laptop weer aan de praat.
Een aai en natuurlijk een keer of vijf opnieuw starten.

Tijdens het ontbijt piept m'n telefoon dat ie aan een upgrade toe is en of ik die wil downloaden.
Ja hoor, de vorige keer werd ie duidelijk beter. Dus downloaden. (slechts 500 Mb!)
Installeren, 'tijdens de installatie niet uitschakelen'. Tuurlijk niet.
Mediadatabase bijwerken. Toen gebeurde er niets meer. 
Dat scherm bleef staan. Ook na twintig minuten.
Ik bleek niet de eerste te zijn. Sinds gister rolde dit drama zich wereldwijd uit. Andere gebruikers hebben 12 uur gewacht voor ze de stekker er uit trokken. Of eigenlijk, de batterij.

Wat resteerde was niet een van de beste mobiele telefoons ooit gemaakt met lekker snelle nieuwe software, maar een wrak wat vertraagd reageerde, en iedere paar minuten volledig vastliep. Contact maken met een pc was geen optie meer. Foto's en muziek niet meer te vinden. Niks. Da's nou eens fijn. In een halve dag twee machines overleden, of op zijn minst in een coma gezakt.

Bij The Phone House wisten ze raad. Oh een S3, upgrade gedraaid? Je bent de zoveelste vandaag. We kunnen hem helemaal leeg gooien voor je, dan doet ie het vast weer, maar ben je wel alles kwijt wat er op staat, zet je er thuis weer een back-up op. Die heeft u toch?
Ja die heb ik pas nog gemaakt. Godzijgeprezendatscheeltdanalles.

Na een lange avond ben ik net weer thuis en hoop ik heel erg, dat die back-up gaat werken. Please...
Na een uur blijft de back-up service al 55 minuten hangen op 'netwerkinstellingen herstellen', 'verbreek de verbinding niet'. Joh, die ken ik van vanochtend.

Ik ga naar bed, zet dat ding op stil. Morgen weer een dag. 

Enne, geen foto vandaag? Nee, inderdaad, geen foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten