01-02-2014

Extrasuperlatief


Dus.
Het dagelijks leven bestaat uit keuzes maken. Heel veel keuzes.
Veel keuzes zijn niet heel moeilijk als je niet heel dom bent.
Sommige zijn alleen moeilijk als je oplet.
Daar gaat het vaak mis.

De keuze met dit toiletpapier is best lastig.
Allebei Superzacht, ja inderdaad niet gewoon zacht, dat is niet te koop, maar super.
En dan komt ie. Hoe sterk moet dat superzachte papier zijn?
Extra sterk of Ultra sterk? Omdat ik het verschil zelf niet direct kan benoemen zoek ik het in online Vandale gratis woordenboek op. Bij "extra" staat: "boven het gewone", bij "ultra" staat:"geen resultaat voor 'ultra'."
Mmm, dat maakt de vergelijking niet makkelijker, als een van de twee woorden niet bestaat.




Op het schap ernaast zijn ze ook lekker bezig:



Het eerste wat me opvalt is dat ze allebei 'sterk' zijn. En niet eens "mega" of "gruwelijk" sterk.
Da's al een meevaller. Wat moet keukenpapier doen? Schoonmaken, afnemen en absorberen.
En hoe doen deze varianten huismerk keukenpapier dat? 
Nou de een Super en de ander Extra. Geen idee wat dan meer vocht opneemt. 
Dit soort loze superlatieven maken voor mij de juiste keuze maken niet eenvoudiger.

Bezoekers van mijn toilet hebben me nogal eens gevraagd wat die twee 12 jaar oude pakken wc-papier daar doen. Die zijn back-up, mocht de chef inkoop zich ooit vergissen.
En ze hebben een mooi ontwerp:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten