04-09-2016

Onthand

Vier ik hier een jubileum en prompt stoppen de blogs.
Er was sprake van overmacht. Mijn internetprovider wiens naam ik niet zal noemen, Online.nl, kon helaas niets voor mij betekenen toen deze week de internetverbinding stokte. Modem gereset, niets. Ik probeerde een ander modem wat er nog lag, niets. Dan zal het buiten mijn huis liggen. Het enige wat hier nog is, is de antieke telefoonaansluiting en een 20 cm UTP kabeltje.
"Dan moeten we een afspraak maken voor een monteur", sprak de helpdeskmedewerker.
Prima, hoe laat kan die komen? vroeg ik.
"Volgende week woensdag"
Niet waar
"Ja meneer, schikt het tussen acht en een?"

Ik ben netjes gebleven, heb geen krachttermen gebruikt.

Zelf nog eens de bekabeling gecheckt en modem gewisseld en niets.
Het moet dus buiten de deur liggen.
Komende woensdag tussen een en zes
"Nee meneer, een krapper timeframe kunnen we niet bieden"
(weer geen krachttermen, ik vond het ook knap, dankuwel)
komt er iemand om het aan de praat te krijgen.
Ben ik benieuwd.

Sindsdien bijt ik hier op een digitaal houtje en realiseer ik mij meerdere malen per dag hoe afhankelijk en verslaafd ik van en aan een werkende internetverbinding ben. Op mijn telefoon komt het meest essentiƫle wel door, maar facturen versturen is er niet handig op, om maar wat te noemen.

Gelukkig heb ik sinds gisteren een wifi-usb-antenne en sinds vandaag het wachtwoord van de buren.
Kan ik even vooruit.
Nu maar eens op gaan zoeken wat internet via de kabel kost en komt hier ook glasvezel?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten