17-03-2014

Op supermarktsafari

Bij de bakkersafdeling stond een vrouw heel lelijk naar een stokbrood te kijken.
Ze had dat stokbrood vast en keek er naar als of ze net een vlieg had ingeslikt,
en er net iemand op dat brood gebraakt had. 
Roodgestifte, oude,verzuurde, samengetrokken lippen.
Ze legt het stokbrood terug,
(waar overigens niemand zichtbaar op gebraakt had) en loopt verder.
Met hetzelfde gezicht. 
Het lag niet aan het stokbrood.
Ze keek gewoon zo.

Een andere vrouw hoorde ik, -tegen wat ik denk dat haar dochter was- zeggen: 
"Hejealdemakronigepak?" 
Waarop de -denk ik- dochter zegt:
"Sekerstewetenendahajenetalgevraagmam."

Op de band bij de kassa legt de man voor me een pak "Vrolijke Notenrijst".
Echt waar kijk maar hier.
"Goh papa, wat eten we vandaag? Nou zoon, we eten vrolijke notenrijst".
...



Ik venkel er het mijne van

Geen opmerkingen:

Een reactie posten