11-06-2018

Nachtwolken

Het artikeltje repte over 'nachtwolken'.
Wolken die op bijzondere hoge hoogte ongeveer een uur na zonsondergang oplichten.
Nooit van gehoord. Aan de noordwestelijke hemel zouden ze zich melden.
Ik had de tijd en het weer was prima.  Blijkt de Waalbrug gezien vanaf het Waalstrandje precies in noordwestelijke richting te liggen. Dus een plek kiezen was niet heel moeilijk.


Al snel na dat ik mijn statief uit klapte kwamen er een paar meisjes een stukje verderop zitten. Vol verwachting van een paar jongens die ook zouden komen. Op een stil strand zijn gesprekken op afstand makkelijk te volgen. Ik wachtte op de wolken en zij op de jongens.

Na een half uur kon ik veilig concluderen dat die allebei niet kwamen.
De meisjes stelden de definitieve conclusie nog even uit en ratelden door over overspelige bestuursleden van hun dispuut en aanbiedingen bij de H&M.


Ik klapte mijn statief weer in. De oplichtende nachtwolken zaten waarschijnlijk in de kroeg vanavond, net als die jongens. De meisjes staken nog een sigaret op en hielden de moed er nog even in. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten