26-12-2018

Machine

De keren dat ik terug kwam van boodschappen doen en waar mijn keuken niet blank stond, kan ik me niet allemaal herinneren. De keer dat ie mijn keuken wel zeiknat was, staat me nog helder bij. Maar goed ook, want dat dat was vorige week. Kraan dicht, stekker er uit. Handdoeken, dweilen, gedoe. Wasmachine van zijn plek trekken. Correctie, die zit vol met was en water, dus eerst centrifugeren. Dus blijven dweilen en spoelen. Nadere inspectie leerde dat beide slangen aan de achterkant water verloren op plekken waar ze dat eerder niet deden. Naar de wasmachineslangenwinkel. Hallo, heeft u deze? "Ja hoor, da's een Miele en je schrikt van de prijs". Is dat zo? "Ja, 47 Euro". Wel gloeiende..Correct, ik schrik.
Is dat de enige optie? "Nee hoor, ik heb ook een merkloze, van 23 Euro". Tering, voor een slangetje van productiekosten misschien één Euro. Oké dan, en die andere ook, die is 18. Kak. Maar ja, veel andere opties zag ik niet.

Thuis alles vervangen, vastgezet. De kans aangegrepen om achter de wasmachine eens goed schoon te maken. De vuile handdoeken en dweilen kon ik meteen wassen. Rollen maar, niks aan de hand. Ik zet mijn koptelefoon op en begin aan de afwas. Na een paar minuten zie ik vanuit mijn ooghoek iets bewegen. Aha, een plas water komt mijn kant op. Gloeiende godver!. Kraan dicht, stekker er uit. Andere handdoeken om het zootje weer in te dammen. De onderkant van mijn 25 jaar oude Miele bleek rot en doorgeroest. Die slangen hadden er niets mee van doen. Iemand interesse in een paar slangen die tien minuten gebruikt zijn?



Mijn nieuwe machine is wel vreemd. Die hoor je niet. En tijdens het centrifugeren doet ie niet een dronken olifant na. Bij de vorige moest ik de muziek harder zetten vanwege het bonken van het apparaat. Die sprong op en neer tussen de muur en het gasfornuis. Deze staat bescheiden te zoemen en geeft aan hoeveel minuten er nog te gaan zijn voor de was klaar is. Dus al met al een hoop gedoe, dan betaal ik een smak geld en wezenlijk verandert er niets in mijn leven. Oh ja, de keuken staat niet meer blank, dat scheelt wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten