02-07-2017

Strak

Stond ik vorige week in de platgeproduceerde wereld van Down The Rabbit Hole, dit weekend zag ik hoe het ook kan. Voor een fotoklus was ik in Eibergen op een bescheiden dancefestival. Vorige week moest ik me met een gedownloade persaccreditatie melden bij de pers-en gastenkassa. Daar kreeg ik een bandje en een foto-pas. Bij de ingang checken ze die allebei. Vervolgens moest mijn tas door een scanner en moest ik gefouilleerd worden. Bij de festival ingang moest alles nog eens bekeken worden moest er een label aan mijn tas om te laten zien dat die goedgekeurd was. Op dag twee en drie herhaalden de controle's zich. 

In Eibergen zag ik een ingang met een dranghek er tussen. Een kant had een rij aan de andere kant zag ik een dj staan die ik uit mijn Roosje-tijd herkende. Dan zal dat vast de pers/gasten/artiesten/medewerkers-ingang zijn. Inderdaad. "Goeiemiddag, ik sta op de gastenlijst" Ik noem mijn naam en krijg meteen een bandje met "pers" er op. "Veel plezier" "Dank je". En ik was binnen. Naast me werden bezoekers gecheckt, maar mijn volle tas werd ongemoeid gelaten. Fijn. 

Vanmiddag in Db's in Utrecht een paar metalbandjes gaan kijken. Naast de deur naar de zaal neemt iemand mijn printjes met de toegangsbewijzen aan, kijkt er niet naar, geeft ons een stempel en een vriendelijk "Veel plezier!" 
Natuurlijk laten de technische voorzieningen in zo'n zaaltje te wensen over, maar het gemak, de vriendelijkheid van het personeel en het enorme speciaal-bieren-aanbod maakt dat ruim goed. Geen security, geen gedoe. Ik bestel bij de bar een kop koffie. "Filterkoffie is gratis, die kan je daar zelf inschenken" en de barmedewerker met uitzonderlijk lelijke tatoeage op zijn voorhoofd wijst me de grote ketel. "Maar als je een cappuccino wil, dan kan ik die voor je maken" Nou, dan wil ik graag een dubbele espresso. "Geen probleem, dat is dan twee Euro alsjeblieft". Geen munten of pasjes en mannen met uniformen en oranje jasjes. Nee, goedkope, lekkere koffie en een hele toffe band. Het is dan allemaal niet zo strak geregeld, de menselijke maat er van vind ik wel erg prettig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten