14-07-2017

Op pad

Natuurlijk is het vol op de weg. Half Nederland krijgt vandaag vakantie. Zo'n beetje overal is het dit weekend kermis, festival of koekhapmarathon. Tel daarbij de regen op, waardoor mensen niet met de trein gaan en het feest is compleet. Nadat ik stapvoets het de Pleiroute rondom Arnhem bekeek draaide ik de file Oostwaarts in. Ook hier rustig aan. Bij de eerste tank en koffiestop aan de kant, want mijn  reisgenoten waren wat later vertrokken en ik hadden een half uur over. Bakkie, toilet. De parkeerplaats was eigenlijk al voldoende aanwijzing. Vol. Overal bende, overal troep. Binnen was het niet anders. Een rij voor de koffie, een voor het toilet en een voor de kassa. Alles omlijst door gekrijs van kinderen in een variĆ«teit van talen en dialecten. Get the fuck out of here. Ik ga wel naar de volgende. Draai de snelweg op, zie direct een bord "500 meter koffie restaurant tank hotel". Fijn. Daarheen. Na de afslag meteen een Shell. Schoon, leeg, stil en goeie koffie. Wat kan geluk toch eenvoudig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten