06-03-2017

Groen

"Je mag gewoon foto's maken, 
alleen willen ze niet met hun gezichten op de foto" 
Die was nieuw voor mij. Ik hoor wel vaker bijzondere wensen of eisen,
maar niet met hun gezicht? En dat terwijl ik juist fliters en statief had meegenomen voor een portret vooraf. "Hebben ze allemaal lang haar?" vroeg ik. "Uh, ik denk het wel" "Dan hangen ze dat toch voor hun neus als ik een foto maak, wil je vragen of dat kan?"


Dat kon. 
Zo stond ik even later tegenover vier zwijgende Poolse rockers die hun best deden achter hun pruik te blijven. Omdat andere foto's die ik van ze vond opvallend vaak groen waren had ik zelf ook maar voor groen licht gezorgd.


(stiekem toch een hippie)

Tijdens de show bleek het niet moeilijk te zijn ze niet herkenbaar in beeld te brengen.
Veel rook, alleen groen licht van achter en heel veel haar maakten dat makkelijk 


Er staat dan geen vrolijke glimlach op de foto,
het was evengoed een prima avond. 
Zo een waar uiteindelijk iedereen mee stond te wiegen op de trage rock


Geen opmerkingen:

Een reactie posten