13-11-2015

Wel makkelijker

De dames en heren belastingdienst willen graag €16.- naar me overmaken.
Ik vind dat ook een goed plan. Twee jaar geleden vertrok ik bij de ING en ging bankieren bij Triodos.  Geen probleem, alles werd vlekkeloos overgezet en doorgegeven. Alles? Nee, een instantie bleef dapper weerstand bieden. De Belastingdienst bleef mijn zorgtoeslag op de niet-meer-bestaande ING rekening storten. Paniekerige brieven volgden, of ik toch maar snel mijn nieuwe nummer door wilde geven. Dat deed ik. Vier keer. Toen werd het even stil. 

Met de aanschaf van een andere auto werd er een andere intern gepensioneerde wakker. Waar moeten we die €12.- nu storten? Die ING rekening bestaat niet meer! Dus ik probeer op de site van De Blauwe Envelop een formulier in te vullen. Iets wat gek genoeg bij iedere webwinkel probleemloos gaat, kan daar niet. En het moet ondertekend worden. Dus of je het formulier wil printen, ondertekenen en weer op wil sturen. (Is het daar ook al 2015?)
Om een ander rekeningnummer door te geven. Voor de zesde keer.
Kan iemand bij Bol, of Wehkamp of baby-dump.nl een workshop gaan geven bij de belastingdienst? Gewoon wat basics. Zo moeilijk is het niet. Hun assortiment is heel wat beperkter dan dat van een gemiddelde webwinkel. 
Leuker kunnen ze het niet maken...Dat klopt inderdaad.


En nu eerst wat frisse aardbeien om de muffe smaak uit mijn mond weg te krijgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten