14-05-2013

Chips


Een maand geleden schreef ik over een mysterieus bord in het Goffertpark.
Een anonieme lezer was zo vriendelijk een aanwijzing te geven. "Championchip".
Haha, daar hoefde ik niet voor te Googlen, die naam kende ik.
Vroeger, lang lang geleden, woonde ik tijdelijk, wegens verbouwing van ons huis, aan de Waalhaven.
En de overburen waren een bedrijf met die naam. Zij maken chips die je in je gymschoen kan doen.
(Maar zult u zeggen, je kan toch alle chips in een gymschoen doen, en da's meestal zonde van de chips. Dat klopt) Niet het soort chips waar je kan kiezen "paprika of gewoon". Chips die een signaal verzenden, of weerkaatsen en waarmee allerhande sportprestaties gemeten worden.

In het Goffertpark is een parcours om te lopen, en als je over de startstreep gaat met zo'n chip, dan komt dat in beeld op het bord. Na een rondje kun je zien hoe lang je er over deed.
Natuurlijk is er ook een site waar al die data weer te zien zijn. En je in plaats van zo'n duffe codenaam kan je je eigen naam, of nog beter, een naam die heel snel klinkt, linken aan je chip. Maar dan is het wel handig als je ook heel hard loopt, want iedereen kan je tijden erbij lezen. 


Zelf loop ik niet hard, hoogstens ooit voor de laatste trein.
Wandelend heb je alle tijd om om je heen te kijken, 
naar bloemetjes bijvoorbeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten