17-12-2012

Geachte Valsspeler





Geachte Valsspeler,



Jullie zonden mij een envelop met daarin iets wat leek op een rekening.
Iets wat op het stapeltje 'te betalen' hoort te komen.


Gelukkig ben ik niet helemaal achterlijk.


De envelop was niet bedrukt met een 'port betaald' stempel, maar er was een heuse postzegel opgeplakt. Het lelijke logo waarschuwde me meteen dat er iets niet klopte. Een logo zó lelijk, dat moet wel expres gedaan zijn, met hoofd -en kleine letters door elkaar. Met verschillende afstanden tussen de letters. 
En daarnaast, iets wat lijkt op een taalfout.

“Centrale bedrijven register”. Is dat het register van bedrijven die centraal zijn?

Hoe kan je dat worden? Als het register centraal was, had het vast Centraal Bedrijven Register geheten. 
Waarschijnlijk was het te doen om de afkorting, die klinkt wel officieel. CBR, het bureau wat onder andere over de rijbewijzen gaat.


Met wie ik echt van doen heb wordt niet duidelijk. Of wat de dienst betreft. Ergens zal online mijn bedrijfsnaam worden gepubliceerd. Nergens in de brief staat over welke site het gaat. Net zo min als wie deze brief schrijft. Op de achterkant, die helemaal vol staat met de 'kleine lettertjes' komen verschillende bedrijfsnamen voor. Naast "Centrale bedrijven register" is er sprake van “Nederlandse stichting registratie diensten", en ook nog "bedrijven register holland". Nergens een persoonlijke naam, een telefoonnummer of een email adres. Helaas.


Dus al met al is het een aanbieding voor een dienst die niet duidelijk is. Door een bedrijf met drie verschillende namen. Zonder website, telefoon of mail. Gevestigd boven een Arnhemse shoarma zaak. En als klap op de vuurpijl zijn jullie nog te dom om de btw-verhoging die per 1 Oktober inging, aan te passen op je nep-factuur.

Ik wens iedereen die door jullie lastig wordt gevallen een scherpe blik, en hoop nooit meer te maken te krijgen met dit soort onsportieve oplichterij.

2 opmerkingen:

  1. Ha ha, ik was heel even van mijn stuk gebracht door dezelfde brief, maar toen ik er even voor ging zitten om de kleine letters op de voorkant te lezen was het weer zonneklaar.
    'Indien u met deze aanbieding akkoord bent, gelieve het bedrag binnen 14 dagen over te schrijven door het te storten (ook zo'n mooie zin)... Pure nepperij. Maar ik schrok wel heel even moet ik toegeven. Ben benieuwd hoeveel minder kritische lezers daar in tuinen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar wel mooi 2 procent korting op je btw! 19 procent, das een koopje...

    BeantwoordenVerwijderen