03-02-2019

Senioren

Hoeveel bejaarden kan je hebben op één dag?
Best veel zo bleek.



Nou zocht ik het ook wel een beetje zelf op.
Wie gaat er op zaterdagmiddag naar een klooster om met bewoners films te kijken?
De films werden gedraaid op tamelijk ongebruikelijke plekken,
namelijk op de gang, in het washok en tussen het aquarium en het prikbord in.
Club Goud, een organisatie die probeert ouderen en jongeren samen te brengen 
tuigde de middag op en ik mocht er foto's maken.



Vooraf kregen we in de knus warm gestookte kantine slappe koffie en cake.
Op mijn vraag aan de dame die dat rond bracht wie er overleden was kreeg ik alleen niet begrijpende blik. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst cake kreeg en er niet iemand in een kist lag een kamer verderop. Zij vond mijn vraag maar raar. 



Achteraf was er popcorn en advocaat met slagroom, 
maar toen was ik er al vandoor.
Er moesten nog meer ouderen op de foto. 



CCC inc. speelde om de hoek.
Hun bandje richtten ze in 1967 op en gaan met veel plezier door.
Vriendelijke bescheiden mannen die dit duidelijk voor de lol doen.
Inclusief een dansje van een van de leden. 


Met zijn uiterlijk van een gepensioneerde boekhouder maakte Huib Schreurs toch een dansje. Of zoals Joost Belinfante het noemde: "Het ballet van vanavond". Je zou het kunnen omschrijven als behoorlijk Vroeg-experimenteel. 49 jaar geleden maakte hij met dezelfde moves, geschminkt en verkleed op het hoofdpodium op Kralingen vast een heel groovy indruk, nu was de vooral de vrees voor een hartaanval gerechtvaardigd. 
Maar dat maakt een optreden ook net wel weer spannend. 





Wat ik heel charmant vind, is dat de helft van de band ooit een uitstapje maakte met een andere band, Doe Maar, en nu gewoon weer in een halfvol zaaltje er vol voor gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten