05-07-2016

Bij de tijd

Is mijn PC weer een heel eind op orde, moest mijn navigatiedoosje nog. Te vaak wijkt de werkelijkheid af van de ideeën van mijn navigator. "Even de kaart updaten" dacht ik.
Jaja. Het eerste kwartier verdween in een gebrek aan communicatie tussen Tomtom en PC. Maar ik zie toch dat ie verbinding maakt? Nee, je ziet dat het de oplaadfunctie werkt. Dan kan er best nog een kabelbreuk in een van de andere kabels zitten. Ah, ja, logisch ja. Dus er is nu met een nieuwe kabel wel verbinding? Ja! Mooi. Kaart geselecteerd, gecheckt dat ie werkelijk voor dit systeem is, gekocht. En niets. Er gebeurde niets.


De twee schermen spraken elkaar tegen, maar verder niets. Dan maar de gok nemen en een stekker los trekken en weer terug steken. Ja! Verbinding. Mooi! Wilt u de nieuwe kaart downloaden? "Dit duurt ongeveer 32 uur." Wat? Ik zit toch niet met een telefoonmodem aan het net?  Binnen tien minuten was het binnen. En installeer! "Dit duurt ongeveer 6.5 uur". Wat? Na twee uur vond de PC dat het wel klaar was, de Tomtom twijfelde nog. Hup, de kabel er weer uit en in. Ja hoor. Allebei tevreden. Nu maar hopen dat werkelijkheid en navigator een beetje dichter naar elkaar gegroeid zijn. Ik ben helaas na deze exercitie wel aardig de weg kwijt.

Het kan altijd nog erger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten