29-05-2017

Heet

Vanochtend mocht ik een hoop spullen verhuizen van de ene opslag naar de andere. Allebei zonder airco. Het was warm, nee het was heet. Heter dan goed voor mij was. Na een paar uur was alles over en mocht ik gaan douchen. Dat was voor iedereen beter.

Vier weken geleden begon de verbouwing van de straat waar ik woon en die net om de hoek. Een verbouwing waar ik niet om vroeg of wilde. Zoals op veel andere plekken in de stad wordt een prima functionerende situatie aangepast in iets waar de komende jaren flink over vergaderd gaat worden. Door de straat drastisch te versmallen wordt het levensgevaarlijk voor fietsers en erg onhandig voor automobilisten. Oh ja, voor chauffeurs met bus of vrachtwagen is het ook feest, die kunnen elkaar niet meer passeren zonder spiegels van geparkeerde auto's te raken. 


Om al dat moois te realiseren starten de mannen in oranje hesjes om 07.00 hun door dikke dieselmotoren aangedreven machines. De straat is goeddeels afgesloten en het gros van de parkeerplaatsen zijn vooralsnog bezet door stapels stoeptegels, bouwketen en graafmachines. Al met al ben ik niet echt enthousiast over het hele feestje.

Maar vandaag had ik toch met ze te doen. Ze waren asfalt aan het storten in de bloedhitte. In mijn woonkamer stegen de chemische stoffen al naar kritieke waarden, maar zij stonden er direct naast. Met volle teugen kregen ze de bloedhete teer- en bitumenlucht binnen. Even later zag ik ze ijsjes eten, dat maakte wel wat goed zo te zien. Waarschijnlijk wilden zij ook wel om 14.00 gaan douchen, maar toen mochten ze nog even. Daarmee komt het werk aan de straat natuurlijk wel sneller af. En dat is ook weer voor iedereen beter.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten