28-02-2017

Vette veer

Leuk, een cadeautje met de post!
Ook als ik het zelf heb besteld is het leuk.

Vorige week zag ik dat er na ruim twintig jaar een vinyl versie van Moondog Jr.'s 'Everyday I Wear A Greasy Black Feather On My Hat' gemaakt was. Een plaat die ik heel veel gedraaid heb. Zo eentje die erg bij een tijdperk hoort. Onder andere omdat ik in het jaar dat de plaat uitkwam een keer of tien het licht voor ze verzorgde. Zij hadden geen technicus en geen budget, ik had weinig eisen, vond het een hele fijne band en had opeens de kans om in een serie grote zalen met licht te gaan spelen. Intensief en leerzaam lijkt me een goeie samenvatting. Wist ik veel, ik had een serie OJC's, honken en kraakpanden gezien als belichter, dit was een andere divisie. Niet gehinderd door ervaring of bescheidenheid maakte ik er maar het beste van. Stond ik opeens in een uitverkochte Vooruit achter de knoppen. Drie uur geslapen, drie uur gereisd en of ik even wilde vertellen wat de bedoeling was. De voltallige techniekploeg stond op mij te wachten. Achteraf leuk. Dat wel.

Ook nu, jaren later, is het nog steeds een hele fijne plaat. 
Luister zelf maar een nummer.
Deze bijvoorbeeld, deze, of deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten