12-01-2019

Heng

Heng, heng, heng, Heeeng, heeng, Heeeeeng.
Wat nou weer?
Ik sta onder de douche en hoor een hele grote bromvlieg.
De buurman heeft een bladblazer waar ie wekelijks zijn stoepje mee leeg blaast. Als een gorilla met epilepsie knijpt ie onregelmatig in de gashendel. Geen idee waarom eigenaren van bladblazers hetzelfde met de benzinetoevoer omgaan als veel jonge bromfietsers die voor een stoplicht wachten.

Heng, heng, heng, Heeeng, heeng, Heeeeeng.
Staan ze met hun pleurisscooters te stinken. Inderdaad, de hele tijd gas geven en weer los, en weer gas. Als je motorblokje zo slecht afgesteld is dat ie afslaat als ie geen mengsmering krijgt, dan zou je ook een kleine constante hoeveelheid kunnen geven. Gewoon zachtjes knijpen. Maar nee. De minderbedeelden in het verkeer hebben een eigen techniek. Van 0 naar 100 en weer naar 0. En nog eens. Net als mannen met bladblazers. Ooit een vrouw met een bladblazer gezien? Ik niet.

Heng, heng, heng, Heeeng, heeng, Heeeeeng.
Ging het door. De buurman zal het niet zijn, die deed dat gisterochtend. En twee dagen geleden duurde het drie kwartier voor de mannen van de gemeentereiniging er genoeg van hadden. Toen stond er een met een zichtbare afstand tot de arbeidsmarkt ín het plantsoentje de zeiknatte bladeren proberen weg te blazen.
Zeiknat blad tussen taaie struikjes laat zich niet zomaar wegblazen.
Onze held dacht daar anders over. Of nou ja, hij maakte zijn uren.

Heng, heng, heng, Heeeng, heeng, Heeeeeng.
Ging hij te keer, terwijl aan de andere kant van de straat zijn collega hetzelfde werk ook vruchteloos verpestte. Na een 45 minuten hadden ze er waarschijnlijk genoeg van. De bezemwagen kwam langs om het verplaatste blad, wat niet aan de geparkeerde auto´s ernaast vastgeplakt was, bijeen te vegen.

Heng, heng, heng, Heeeng, heeng, Heeeeeng.
Ik kijk na mijn douchebeurt vanochtend naar buiten en ik zie gele hesjes. Godver! We zijn hier toch niet in Parijs. Pleurt op! Ik zet mijn bril op en zie dat het gele hesjes van de gemeentereiniging zijn. Voor de verandering staan ze met z´n tweeën in hetzelfde perkje als twee dagen geleden te blazen. Krijgt het zuur! In de regen moesten de natte blaadjes nu blijkbaar echt weg. Na een half uur hield het op. 
Ik zag geen verschil met gisteren, maar ik heb dan ook geen geel hesje.
En al helemaal geen brommer.



Heng, heng, heng, Heeeng, heeng, Heeeeeng.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten